social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

چهارشنبه1401/6/30

14:10:5

225

چهارشنبه 1401/06/30

رفع چالش های جهانی نیازمند عزم همگانی است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع همتایان خود در مجمع عمومی ایزو در ابوظبی، توجه اعضای حاضر را به مفهوم نوین « دیپلماسی استاندارد و کیفیت » جلب کرد و بهره مندی از این مهارت دیپلماتیک را برای حمایت و گسترش نظام استاندارد در سطح جهانی ضروری دانست .
دکتر مهدی اسلام پناه، سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد: مفتخرم که عضوی از خانواده بزرگ استاندارد هستم و شما را در این گردهمایی سالیانه که پس از بروز وقفه ناشی از همه گیری کرونا که اختلال زیادی در سبک زندگی و کار کردنمان  ایجاد کرده، ملاقات می کنم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به سابقه ای  20 ساله در عرصه های علمی و اجرایی گفت: از ابتدای تصدی به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، مطالبات عمومی مردم و شرایط محیطی امروز در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را به عنوان عناصر پویا و هوشمند مدنظر قرار داده ام.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه باید این متغیرهای مهم و مؤثر را به عنوان عناصر ورودی برای تدوین استانداردها مد نظر داشته باشیم افزود : لازم است نیازهای امروز جامعه را با نگاهی بی طرفانه و تخصصی رصد و تحلیل نماییم تا بتوانیم نظام استاندارد را به عنوان یک نظام کارآمد و مؤثر برای مردم و در مسیر حفظ حقوق مردم راهبری کنیم.
معاون رییس جمهور، سازمان ملی استاندارد ایران را مصمم در حفظ منافع ملی، توسعه اقتصادی و رفاه مردم و گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی، دانست که در دوره تحولی، وظایف قانونی خود را بهتر از گذشته انجام  می دهد.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در جمع خانواده بزرگ استاندارد با اشاره به  قوانین جمهوری اسلامی ایران  گفت: طبق قانون ، سازمان ملی استاندارد ایران در بالاترین سطح حاکمیتی و اداری قرار دارد تا جایی که قانون برای رئیس این سازمان جایگاهی همتراز معاون رئیس جمهوری کشور قائل شده است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مجمع عمومی ایزو، معاونان خود را هم سطح معاون وزیر معرفی کرد و افزود: در این سازمان بزرگ و مهم حدود 20 دفتر تخصصی و مرکز مستقل در سطح ستادی وجود دارد . همچنین این سازمان، 31 اداره کل استانی را نیز تحت مدیریت دارد و مجموعاً بیش از 3000 نفر نیروی انسانی در  سازمان مشغول به کار می باشند.
 دکتر اسلام پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران وسعتی در سطح یک وزارتخانه معظم را دارا می‌باشد اظهارداشت:  این سطح از اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به مقوله مهم استاندارد و اختیارات و مسئولیت های مهمی که قانون برای سازمان ملی استاندارد ایران قائل شده است در نوع خود کم نظیر بوده و نشان دهنده شأن بالای نظام استاندارد در نگاه قانون گذاران و مدیران عالی رتبه ایران است.
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران خطاب به رییس ایزو گفت: امروزه جهان ما با چالش های متعددی از جمله زنجیره غذایی سالم، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی، انرژی، منابع آب پایدار و بسیاری دیگر از چالش هایی که هرگز در گذشته رخ نداده بودند، مانند همه گیری کرونا ،مواجه است.
معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه رفع این چالش ها نیازمند همکاری جهانی است، یادآور شد: ما همه در کنار هم هستیم تا بتوانیم با موفقیت از این چالش ها عبور نماییم و از ضرورت اتخاذ اقدامات فوری در راستای ایفای سهم خود و تبدیل کره زمین به مکانی بهتر و ایمن برای خود و نسل های بعدی آگاه هستیم.
دکتر اسلام پناه با اشاره به تاریخچه غنی و طولانی سازمان ملی استاندارد ایران بیان داشت: این مجموعه از بدو تأسیس در سال 1925 همواره تنها سازمان ذی صلاح در کشور برای تدوین، اشاعه و ارتقای استانداردهای ملی بوده است.