social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

چهارشنبه1401/6/30

14:09:0

236

چهارشنبه 1401/06/30

نظام استانداردسازی جهانی نیازمند دیپلماسی استاندارد و کیفیت است

دکتر اسلام پناه در این سخنرانی ، دیپلماسی را هنر ایجاد روابط بین افراد، گروه ها، سازمان ها و کشورها دانست و گفت:  توجه به مفهوم نوین «دیپلماسی استاندارد و کیفیت» در سطح جهانی در جهت بهره مندی از مهارت ها و ظرفیت های دیپلماتیک بر حمایت و گسترش نظام استاندارد ضروری به نظر می رسد".
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، ترویج مفهوم «دیپلماسی استاندارد و کیفیت» به عنوان عنصری اثرگذار در تقویت جایگاه نظام استاندارد و تسهیل کننده تجارت دانست و ادامه داد:  این ترویج از طریق انجام کارهای تحقیقاتی و توسعه ای و همکاری همه کشورهای عضو و اهتمام به ایجاد زیربنای لازم برای پایه گذاری دیپلماسی استاندارد و کیفیت با ایجاد یک دبیرخانه تخصصی امکان پذیر می باشد.
معاون رییس جمهور،با بیان اینکه ترویج مفهوم نوین «دیپلماسی استاندارد و کیفیت» راهی روشن در پی خواهد داشت ، افزود : نظام استانداردسازی جهانی نیازمند دیپلماسی استاندارد و کیفیت می باشد.
دکتر اسلام پناه در این جمع اعلام کرد: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان پیشنهاد دهنده  مفهوم فوق آمادگی دارد با همکاری ایزو و کشورهای عضو در توسعه و ترویج این مفهوم همکاری شایسته داشته باشد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه،  توسعه استانداردهای کالا و خدمات دانش بنیان و نوظهور ،تقویت استانداردهای حوزه خدمات، استانداردهای مربوط به جوامع سالمند ، استانداردسازی در حوزه های تغییرات اقلیمی برای حل چالش های موجود و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف بررسی اثرات استانداردها بر شاخص های اقتصادی کشورهای در حال توسعه را نیز به عنوان دیگر پیشنهادات خود مطرح کرد.
دکتر اسلام پناه در پایان سخنرانی خود از از مسئولان ایزو و مقامات استاندارد کشورهای عضو دعوت کرد تا از سازمان ملی استاندارد ایران و فعالیت های این سازمان در زمینه استانداردسازی بازدید نمایند و این بازدید را فرصت خوبی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و اقدامات برتر برای مشارکت هرچه بهتر دانست.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ابرار امیدواری کرد: با تلاش امروز ما، زمین ایمن تر و توسعه یافته تر را به عنوان میراث خود برای نسل های بعدی باقی بگذاریم.