social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

چهارشنبه1401/6/30

14:04:5

222

چهارشنبه 1401/06/30

کشورهای عضو سازمان بین المللی استاندارد برای رفع بحران ها گرد هم آمدند

مجمع عمومی ایزو، امروز در امارات متحده عربی و با حضور کشورهای عضو سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) رسماً آغاز به کار کرد.
فراکه، رئیس سازمان بین المللی استاندارد در مراسم افتتاحیه، از مقامات کشور امارات برای میزبانی این رویداد قدردانی کرد.
وی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی در جهان از جمله تغییرات آب و هوایی، سیل اخیر در پاکستان و چین، خواستار همکاری بین المللی برای مقابله با آن شد.
رییس ایزو، روح همکاری موجود در ایزو و خانواده استاندارد را تمرکز بر همکاری دانست و اظهارداشت: دستیابی به عدم انتشار گاز کربن بزرگترین چالشی است که سیاره ما را تهدید میکند که رفع آن نیازمند همکاری‌های منطقه ای و بین المللی، است.
سرجیو موجیکا، دبیرکل ایزو نیز در ادامه، انتشار گازهای  کربن، رشد جوامع سالمند، کمبود آب و غیره را به عنوان بزرگترین چالش های جهان برشمرد و گفت:  با استفاده  از تجربیات یکدیگر ، این چالش ها را بررسی و برای رفع آن برنامه‌هایی  پیش بینی میکنیم.
عمر السویدی، معاون وزیر صنعت و فناوری های پیشرفته امارات متحده عربی در ابتدای مراسم به نمایندگی مجلس کشور میزبان به شرکت کنندگان خیرمقدم گفت.
دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران،  ریاست هیات ایرانی حاضر در مجمع عمومی ایزو را عهده دار است.
این رویداد بین المللی در امارات متحده عربی از امروز آغاز و تا جمعه اول مهر ادامه دارد.