social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

چهارشنبه1401/6/30

13:57:2

207

چهارشنبه 1401/06/30

توسعه اعتبار و ارتقاء جایگاه ممتاز منطقه ای و بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران

دبیر شورای عالی استاندارد در ادامه به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران اشاره کرد و افزود: این سازمان مطابق قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی ایران، مرجع رسمی حاکمیتی است که مسئولیت سیاستگذاری، نظارت بهینه در حوزه های استاندارد، هدایت نظام استانداردسازی و تضمین کیفیت کالا و خدمات تولید داخل، وارداتی و صادراتی را بر عهده دارد.
رییس سازمان‌ ملی استاندارد ایران در همین زمینه ادامه داد: این سازمان  در حرکت خود به سوی تعالی و ایفای نقش کلیدی در ارتقای خدمات استانداردسازی، اندازه شناسی، تأیید صلاحیت و ارزیابی انطباق همواره در حال تحول بوده و به دنبال توسعه اعتبار و ارتقاء جایگاه ممتاز منطقه ای و بین المللی می باشد.
دکتر اسلام پناه در ارتباط با جایگاه بین المللی این سازمان توضیح داد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد ایران مسئولیت اداره دبیرخانه 4 کمیته فنی ایزو  را بر عهده دارد که عبارت اند از: کمیته فنی 10/کمیته فرعی 10 (خوراک دام)، کمیته فنی 91 (مواد فعال در سطح)، کمیته فنی 134 (کودها و بهسازهای خاک) و کمیته فنی 217 (فرآورده های آرایشی و بهداشتی). سازمان ملی استاندارد ایران در 324 کمیته فنی ایزو عضویت فعال و در 360 کمیته فنی ایزو عضویت ناظر دارد.
ایشان  با اشاره به تدوین  34 هزار و 777 استاندارد ملی در 259 کمیته فنی افزود: اولویت ما تدوین استاندارد در حوزه های نانو، فولاد، گردشگری، فناوری اطلاعات، معدن کاری و فلزات گرانبها است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه سخنرانی خود در جمع اعضای سازمان بین المللی استاندارد گفت: برای دستیابی به اهداف، از توان متخصصان جوان در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی استفاده می کنیم.