social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1402/12/12

12:48:4

119

سازمان ملی استاندارد ایران رتبه اول را در منطقه کسب کرد

سازمان ملی استاندارد ایران برای دومین سال پیاپی توانست در نظام استانداردسازی دنیا صعود کند و رتبه پنجم آسیا و رتبه نخست را در منطقه کسب کند.
طبق گزارش نهادهای بین المللی، سازمان ملی استاندارد ایران در بین ۱۶۸ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد با 2 پله صعود در جایگاه بیستم نظام استانداردسازی دنیا قرار گرفت.
مدیر کل اداره کل استاندارد استان اذربایجان شرقی، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران در 100 سالگی خود توانست به همت تلاشگران عرصه نظام استانداردسازی کشور، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و مساعدت رییس دولت مردمی سیزدهم در این جایگاه بین المللی قرار گیرد.
دکتر مصطفی صحرایی، با اشاره به قرار گرفتن این سازمان در جایگاه نخست منطقه، افزود: خوشبختانه در این رتبه بندی با پشت سرگذاشتن کشورهای اتریش و برزیل رتبه بیستم دنیا، بعد از کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی و هند در جایگاه 5 آسیا قرار دارد که در صد سال اخیر بهترین رتبه کشور در زمینه استاندارد است. دکتر صحرایی افزود، پشت سرگذاشتن کشورهای قوی در نظام استاندارد سازی با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نیازمند کاری جهادی بوده است و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران امروزه مسئولیت 5 کمیته بین المللی، راهبری 131 استاندارد بین المللی و عضویت در 702 کمیته فنی و تخصصی را دارد و توانست طی دو سال اخیر با همتی مظاعف برای دومین سال پیاپی رقبای خود را پشت سرگذارد.