social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

سه‌شنبه1402/5/24

16:47:4

283

با حمایت استانداری صورت می گیرد؛

اجرای کامل طرح خالص فروشی در آذربایجان‌شرقی

رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس سازمان ملی استاندارد ایران در سفر به استان آذربایجان‌شرقی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دکتر حسن خانه زر، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار گفت: با بهره گیری از علم اندازه شناسی، می توان از حقوق مردم دفاع کرد.

وی با اشاره به همکاری اکثریت واحدهای تولیدی در اجرای طرح پایش کمیت در سراسر کشور با این مرکز گفت: کارشناسان استاندارد در بررسی میزان کمیت محصولات، به بررسی وزن خالص تعداد ۱۲۵ نمونه کالا اقدام و با استفاده از فرمول های آماری و درنظر گرفتن حد مجاز رواداری مربوطه، وجود یا عدم وجود کم فروشی را مشخص می نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار به نقش و اهمیت بخش خصوصی و ساختار اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: باید الزامات ویژه و تعامل خاص با سازمان ملی استاندارد ایران در استان وجود داشته باشد.

دکتر محمد کلامی با بیان این که ۹۰درصد اقتصاد استان آذربایجان شرقی بر پایه بخش خصوصی است یاد‌آور شد: از آنجایی که تعداد زیادی از این واحدها در حد متوسط و کوچک می باشند، لازم است برای بهبود پایش و ارزیابی این واحدها نیز تعامل حداکثری میان سازمان ملی استاندارد، معاونت اقتصادی استانداری و نیز فعالان بخش خصوصی برقرار شود.

کلامی در ادامه گفت: معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از طرح های حامی حقوق مردم حمایت می کند.

بابک بدلی افشرد، سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی استان تحت پوشش استاندارد هستند، گفت: طرح پایش کمیت در استان از سال گذشته آغار شده است در صورت مشاهده کم فروشی از سوی واحد تولیدی، پرونده واحد مذکور در کمیسیون ماده 42 استان بررسی خواهد شد.
وی همچنین از اجرای طرح خالص فروشی شیرینی در استان خبر داد و افزود: این طرح با مشارکت تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال جاری آغاز شده است و هم اکنون در اکثر شیرینی فروشی های استان، فروش شیرینی با دو قیمت با جعبه و بدون جعبه انجام می شود.

تصاویر