social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
دوشنبه 27 فروردین 1403
علامتگذاری وسایل توزین و سنجش


اداره كل استاندارد استان آذربایجان شرقی 
فرم اطلاع رساني خدمت

 
عنوان خدمت: 
نظارت بر عملکرد وسایل توزین سنگین (باسکول همکف جاده ای)
شناسه خدمت:  10031459100
نوع خدمت:                                           خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

 شرح خدمت :
بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد و ضوابط اجرایی اوزان و مقیاس ها کلیه وسایل سنجش و توزین که در دادو ستد عمومی به کار میروند مشمول اندازه شناسی قانونی بوده و سالی یکبار مورد آزمون ادواری قرار میگیرند.بر اساس دستور العمل مربوط اداره کل در خواست آزمون در مناطق مختلف شهری و روستایی را در سامانه اندازه شناسی ثبت و به آزمایشگاه همکار اندازه شناسی قانونی مجری آزمون ارجاع میدهد .آزمایشگاه با دریافت درخواست الکترونیکی در کارتابل خود در سامانه به واحد های صنفی در سطح شهر ها و روستاها مراجعه و نسبت به انجام آزمون اقدام می نماید و نتیجه را آزمون را در سامانه ثبت مینماید .اداره کل نیز با تایید نتیجه آزمون آن را در آرشیو سامانه نگهداری میکند. درصورت مردودی نیز اقدامات لازم جهت تعهد اصلاح ، تعمیر یا توقیف وسایل سنجش و توزین سبک توسط اداره کل صورت میگیرد.
کلیه اقدامات فوق بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد، ضوابط اجرایی اوزان و مقیاس ها ، روش های اجرایی و دستورالعمل های جاری سازمان در سازمان ملی استاندارد انجام می شود.

آدرس سامانه :
کلیه خدمات این بخش به غیر از آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اندازه شناسی به آدرس  nmci2.inso.gov.ir  انجام میگیرد.

ذینفعان :
 ذینفعان این زیر خدمت تولید کنندگان ، واردکنندگان ،مصرف کنندگان ،تجار ، کسبه و کلیه افرادی که در دادوستد عمومی از وسال سنجش و توزین سبک مانند ترازو و غیره استفاده می کنند ، میباشند.

 


مدارک مورد نیاز :

 
nmci2.inso.gov.ir 
جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
دوهفته
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري : 7:30 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: مراجعه حضوری ندارد.
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان: مبلغ(مبالغ):  بدون هزینه
شماره حساب (های) بانکی: ....
استعلام: استعلام از قوه قضاییه ( از طریق شبکه دولت)
ماهیت خدمت
ماهیت خدمت : الکترونیکی
درخواست خدمت : الکترونیکی
ارائه خدمت : وظیفه ذاتی سازمان - الزام به حضور ارباب رجوع نمی باشد و کلیه اطلاعات در سامانه ثبت و پیگیری می گردد. 

 
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                 nmci2.inso.gov.ir                              
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: 



 
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :

نمودار و مراحل گردش کار​