social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
دوشنبه 27 فروردین 1403
                                                                                                                            صدور گواهی ثبت کالا، برند و صادر کننده برتر                                                                        


اداره كل استاندارد استان آذربایجان شرقی 
فرم اطلاع رساني خدمت
 
عنوان خدمت: 
صدور گواهی ثبت کالا (خدمت استانی)
برند و صادرکننده یرتر (خدمت ملی)
شناسه خدمت:  13011458104
نوع خدمت:                                           خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

شرح خدمت :
طبق روش اجرایی ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی، واردکنندگانی که به صورت مستمر یک نوع کالا را از یک تولید کننده و کشور ثابت وارد می کنند، می توانند با ارائه مستندات و انجام آزمون های لازم بر روی نمونه کالا، گواهی ثبت کالا دریافت نمایند. واردکنندگانی که دارای گواهی ثبت کالا باشند، محموله های وارداتی خود را با ارائه گواهی ترخیص می کنند. این خدمت در ادارات کل استاندارد استانی انجام می شود. همچنین واردکنندگان می توانند برند (علامت تجاری) معتبر وارداتی را در سازمان ملی استاندارد (دفتر ارزیابی کالاهای صادراتی و وارداتی) ثبت کنند. صادرکنندگان برتر نیز با ارائه مستندات لازم، گواهی صادر کننده برتر دریافت می کنند که با ارائه این گواهی به راحتی محموله های صادراتی خود را صادر می کنند. این خدمت نیز در دفتر ارزیابی کالاهای صادراتی و وارداتی انجام می شود.

ذینفعان خدمت :
شرکت های تولیدی صادرکننده و وارد کننده ، شرکت های بازرگانی صادرکننده و واردکننده

آدرس سامانه صدور گواهی ثبت کالا:
ارائه درخواست خدمت و دریافت خدمت از طریق سامانه صادرات و واردات سازمان ملی استاندارد انجام می شود و مکاتبات، دریافت مدارک، نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه ، دریافت نتایج و در نهایت صدور گواهی انطباق یا عدم انطباق به گمرک از طریق این سامانه انجام می شود
آدرس : coc.inso.gov.ir
همچنین ارتباط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طریق سامانه مذکور انجام شده و کد 14 رقمی تایید محموله وارداتی از طریق این سامانه دریافت و به سامانه پنجره تجارت فرامرزی گمرک ارسال می شود.
آدرس : Epl.irica.gov.ir

 


مدارک مورد نیاز :

مستندات مورد نیاز

 
جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
یک ماه
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري : 7:30 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: مراجعه حضوری دارد:
1- تحویل مدارک
2- تحویل نمونه کالا
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان: مبلغ(مبالغ):  هزینه های مربوط به بازرسی ، نمونه برداری و آزمون که توسط شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار انجام می شود، طبق تعرفه های مصوب سازمان ملی استاندارد بوده و باید به شماره حساب های اعلام شده از طرف آن ها واریز گردد
شماره حساب (های) بانکی:
استعلام: در این زیرخدمت استعلامی انجام نمی گردد.
ماهیت خدمت ماهیت خدمت :
درخواست خدمت :
ارائه خدمت : 
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                                                Coc.inso.gov.ir
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: 
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :