social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
یکشنبه 26 فروردین 1403
 صدور و تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد

                                                                                                                                                              
             
اداره كل استاندارد استان آذربایجان شرقی 
فرم اطلاع رساني خدمت
عنوان خدمت:  صدور و تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد شناسه خدمت:   10031457100
نوع خدمت:                                         خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

شرح خدمت :

صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی Isom.inso.gov.ir  انجام میپذیرد. پس از ثبت درخواست صدور پروانه  در کارتابل مخصوص هر  واحد تولیدی توسط شناسه و رمز عبور در این سامانه توسط خود واحد، فرایند نمونه برداری ، بازرسی و آزمون انجام پذیرفته و تمام مراحل در کارتابل واحد تولیدی قابل پیگیری و مشهود میباشد.نهایتا پس از مطابقت محصول نمونه برداری شده ، پروانه استاندارد ملی برای مدت 3 سال برای واحد تولیدی صادر میگردد.
در صورت تداوم کیفیت و استمرار تولید محصول با الزامات اعتبار پروانه برای مدت 3 سال ، به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی Isom.inso.gov.ir انجام میپذیرد.
در صورت عدم رعایت الزامات قانونی و استاندارد و کسب 90 امتیاز منفی ناشی از مغایرتهای کیفی مطابق با روش اجرایی نسبت به تعلیق پروانه استاندارد  اقدام خواهد شد.به مدت 3 ماه به واحد تولیدی یا خدماتی  جهت رفع نقص مهلت داده میشود.تمامی مراحل به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی Isom.inso.gov.ir انجام میپذیرد. و واحد تولیدی در کارتابل خود مشاهده و پیگیری میکند. در صورت رفع نواقص از سوی واحد تولیدی یا خدماتی نمونه برداری از تولید انجام شده و  رفع تعلیق به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت.
در صورت عدم رعایت الزامات قانونی و استاندارد و کسب 120 امتیاز منفی ناشی از مغایرتهای کیفی مطابق با روش اجرایی یا عدم اقدام جهت رفع تعلیق نسبت به ابطال پروانه استاندارد  اقدام خواهد شد و واحد تولیدی در کارتابل خود مشاهده و پیگیری میکند. در صورت رفع نواقص از سوی واحد تولیدی یا خدماتی نمونه برداری از تولید انجام شده و  ابطال به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت.
در صورتی که کالا یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری باشد واحد تولیدی یا خدماتی مجاز به تولید، توزیع، انبارش و تبلیغات نخواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه از موارد فوق ،اقدامات قانونی از سوی اداره کل صورت می پذیرد.
شهروندان و آحاد مردم میتوانند جهت دریافت اطلاعات پروانه علامت استاندارد کالاها و خدمات شماره 10 رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به شماره 10001517 فرستاده و اطلاعات مورد نظر را به صورت پیامکی دریافت کنند و نیز میتوانند از طریق کد USSD=*4# نیز اطلاعات پروانه را دریافت نمایند .همچنین از طریق اپلیکیشن دولت همراه و نصب آن بر روی سیستم عامل موبایل استعلام کد 10 رقمی و کسب اطلاعات پروانه امکان پذیر میباشد.


ذینفعان :
ذینفعان این خدمت واحد های تولیدی  هستند.

آدرس سامانه :
ارائه درخواست خدمت و دریافت خدمت به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی Isom.inso.gov.ir انجام می پذیرد.



مستندات مورد نیاز
 
جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
با توجه به زمان درج شده در بسته اطلاعاتی (با توجه به بازرسی ها، نمونه برداری ها و نتایج آزمون برای فرآورده های مختلف متفاوت می باشد ، زمان محاسبه شده تقریی است) 
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري: 7 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد:
مراجعه حضوری :  دارد 
تعداد مراجعه :  1 مرحله 
مراحل مراجعه :  در صورت نواقص و عدم توانایی در تکمیل مدارک الکترونیکی، مراجعه به میز خدمت حضوری و استفاده از کیوسک تعبیه شده 

تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد:
مراجعه حضوری :  دارد 
تعداد مراجعه : 1 مرحله 
مراحل مراجعه :  در صورت نواقص و یا در صورت هرگونه تغییر در مدارکی که قبلا ارائه شده 

 
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان: مبلغ(مبالغ): هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت


توجه : هزینه های مربوط به بازرسی ، نمونه برداری و آزمون که توسط شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار انجام می شود، طبق تعرفه های مصوب سازمان ملی استاندارد بوده و باید به شماره حساب های اعلام شده از طرف آن ها واریز گردد.

 
استعلام: استعلامات 
ماهیت خدمت

 
     
 
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                                             isom.inso.gov.ir
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :

نمودار و مراحل گردش کار