social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/1/14

10:54:2

317

1402/01/14

۱۴ پرونده تخلف برای فروشگاه های زنجیره ای آذربایجان شرقی تشکیل شد

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح نظارتی عیدانه در بازرسی از فروشگاه های زنجیره ای استان به علت فروش اقلام غیراستاندارد، ۱۴ مورد پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
بابک بدلی، با بیان اینکه طرح نظارتی عیدانه همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال در این استان اجرا می شود، افزود: در اجرای طرح نظارتی عیدانه، یک هزار و ۴۱۱ مورد بازرسی از سوی بازرسان این اداره کل از مراکز اقامتی، خدماتی و فروش اقلام ضروری استان انجام شد.
وی اعلام کرد: تاکنون ۷۰۰ مورد بازرسی از مراکز خدماتی مانند رستوران ها، ۳۳۰ مورد از مراکز فروش شیرینی و آجیل، ۳۵۰ مورد بازرسی از فروشگاه های زنجیره ای و ۳۱ مورد از مراکز اقامتی مانند هتل و هتل آپارتمان ها در سطح استان انجام شده است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای طرح نظارت عیدانه ۲۰ گروه از بازرسان به صورت روزانه از مراکز اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، زائرسرا و مراکز بین راهی، پایانه های مسافری شامل فرودگاه ها، پایانه های اتوبوسرانی برون شهری و ایستگاه های قطار برون شهری، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پذیرایی و رستوران ها، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل بازرسی انجام می دهند.
بدلی، با اشاره به انجام بازرسی از کلیه فرودگاه ها، پایانه های مسافری و ایستگاه های راه آهن استان، هدف از اجرای این طرح را ارزیابی کیفیت کالاها و خدمات عرضه شده در این مراکز اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با اجرای طرح نظارتی عیدانه، طرح نظارتی ماه رمضان نیز از سوی بازرسان این اداره کل برای نظارت بر نحوه و کیفیت عرضه اقلام پرمصرف مانند نان های روغنی و زولبیا و بامیه در سطح استان اجرا می شود.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح، بازرسان این اداره کل به صورت ناشناس با حضور در این مراکز، اقدام به خرید این اقلام کرده و نمونه های خریداری شده را به آزمایشگاه های مورد تائید سازمان ارسال می کنند.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت مغایرت نمونه های ارسال شده با ضوابط استاندارد، مراکز تولیدی متخلف برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

بدلی، از مردم خواست در هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود، ضمن توجه به علامت استاندارد بر روی محصولات، برای اطمینان از صحت علامت استاندارد درج شده بر روی کالاها، شماره ۱۰ رقمی ذیل علامت را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.